Pilates

Pilates-menetelmä on kehonhallintatekniikka, jonka avulla kehitetään lihastasapainoa ja ryhtiä. Se perustuu kehon keskivartalon hallintaan ja vahvistaa kehon syviä lihasryhmiä. Lajin kehitti saksalainen Joseph Pilates kuitenkin  1900-luvun alussa, suomeen lajin on tuonut 2000-luvun alussa fysioterapeutti Jarmo Ahonen.

 

Pilates-harjoituksissa syvät vatsa- ja selkälihakset aktivoidaan ennen pinnallisempia lihasryhmiä. Näin kaikki kehon liikkeet kytkeytyvät kehon keskustaan.

 

Kehosi lihastasapaino muuttuu asteittain, ryhtisi kohenee ja hengitystekniikkasi paranee.

 

Pilates on haasteellinen, monitasoinen ja mielenkiintoinen harjoittelumuoto, joka sopii sekä yksilö- että ryhmäharjoitteluun. Pilates sopii hyvin yrityksille ja työyhteisöille liikuntamuodoksi, jolloin tuntien sisältö suunnitellaan asiakastarpeiden mukaisesti.

 

Lisäksi pidämme ratsastajille istunta/kehonhallinta kursseja kts. ratsastuspilates

 

Ohjatut pilatestunnit

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Monipuolista kehon hyvinvointia